گارانتی و خدمات
اگر کالای خریداری شده، ایراد یا اشکال فنی داشته باشد:
· اشکال و یا ایراد فنی باید حداکثر تا 7 روز کاری پس از دریافت کالا، به راسپینا اطلاع داده شود.
· این سرویس اشکالهای فنی و ظاهری ( شکستگی، عدم کارکرد کالا ) که در اثر استفاده نادرست کاربر از کالا ایجاد شود، را شامل نمیشود. استفاده نادرست پس از تحویل کالا مواردی مانند حمل و نقل و جابجایی، نصب و راه اندازی، تنظیمات، کاربرد غیر معمول، نگهداری و استفادهی غیر و متفاوت با توصیه سازنده کالا ( قید شده در دفترچه راهنمای کالا ) را شامل میشود.
اگر کالای خریداری شده از نظر مشخصات یا ظاهر فیزیکی با اطلاعات وب سایت مغایرت داشته باشد:
.
· اگر مغایرت، بدون استفاده از کالا قابل مشاهده است، مثل رنگ یا مشخصات درج شده روی بدنه، باید کالا در شرایط اولیه خود باشد و از آن استفاده نشده وجود مغایرت، باید حداکثر طی 24 ساعت کاری پس از دریافت کالا، به راسپینا از طریق تلفن، ایمیل یا مراجعه حضوری اطلاع داده شود باشد.
· در صورتی که امکان تشخیص مغایرت بدون باز کردن بسته بندی وجود دارد، امکان رسیدگی به درخواست مشتری در صورتی ممکن است که کالا از حالت اورجینال یا بسته بندی اصلی و اولیه خود خارج نشده باشد.
اگر کالای خریداری شده، آسیب دیدگی یا ایراد فیزیکی و ظاهری داشته باشد:
· آسیب یا ایراد فیزیکی باید حداکثر طی 24 ساعت کاری پس از دریافت کالا، به راسپینا از طریق تلفن و ایمیل اطلاع داده شود.
اگر مشتری از خرید خود منصرف شود :
· اگر هنوز سفارش ارسال نشده باشد، باید هر چه سریعتر به راسپینا اطلاع داده شود.
· اگر پس از دریافت کالا مشتری از خرید خود منصرف شود، حداکثر تا 24 ساعت ، باید انصراف خود را به واحد خدمات پس از فروش اطلاع دهد. در این حالت، برگرداندن کالا پس از تایید کارشناس خدمات پس از فروش، تنها در صورتی امکانپذیر است که در شرایط اولیه خود (پلمپ) باشد و از آن استفاده نشده باشد، و به همراه همه ملزومات و اقلام همراه آن، ارسال شود. همچنین اگر کالا به همراه هدیه فروخته شده باشد، بازگرداندن هدیه همراه آن نیز الزامی است.
· لطفاً توجه داشته باشید که هرگونه تغییر در شرایط اولیه کالا، حتی در بسته بندی امکان استفاده از این سرویس را از بین خواهد برد.
اگر در اثر حمل و نقل، آسیب دیدگی ایجاد شده باشد :
· آسیب دیدگی باید حداکثر طی 24 ساعت کاری پس از دریافت کالا، به راسپینا اطلاع داده شود.
· با توجه به بسته بندی ایمن و استاندارد همه مرسولات، تحویل به هر یک از شرکتهای حمل و نقل معتبر به انتخاب کاربر و اعلام بارنامه مرسوله به این معنی است که بروز هر گونه حادثه در هنگام حمل و تحویل به عهده شرکت حمل و نقل است و تنها در صورت تایید شرکت حمل کننده سفارش و در راستای تسهیل امور پیگیری، خسارت را جبران میکند.
· کالای آسیب دیده و همه لوازم جانبی و متعلقات آن، باید به همان شکلی که مشتری تحویل گرفته است به همراه صورت جلسه رسمی شرکت حمل کننده و فاکتور به راسپینا ارسال شود.
· در صورتی که آسیب، در لحظه قابل مشاهده باشد، مشتری میتواند از تحویل گرفتن مرسوله خودداری کند تا جهت بررسی و ارسال مجدد به راسپینا بازگردانده شود.
کالا را چطور ارسال کنید؟
· لطفاً قبل از هر اقدامی با کارشناسان پشتیبانی خدمات پس از فروش راسپینا تماس بگیرید.
· از ارسال کالا بدون هماهنگی با راسپینا جداً، خودداری کنید.
· برای ارسال، باید کالا به خوبی بسته بندی شود.
· برچسب زدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی کالا و یا پاره و مخدوش کردن آن، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهد برد. (در صورت لزوم، توضیحات خود را پشت فاکتور خرید یا قطعه کاغذ جداگانهای بنویسید.)
· فاکتور همراه کالا ارسال شود و پشت آن مشکل را بنویسید. اگر کالا هدیه بوده و فاکتور به درخواست خریدار، همراه سفارش ارسال نشده باشد، از پیش فاکتور ایمیل شده، پرینت بگیرید یا اینکه کد سفارش و مشخصات خرید خود را روی کاغذ جداگانهای بنویسید. برای بازگرداندن کالا از پست پیشتاز استفاده کنید. لازم به ذکر است که هزینه های بازگرداندن کالا به غیر از پست پیشتاز به عهده مشتری است و شرکت تعهدی در قبال این هزینهها ندارد. ولی هزینه پست پیشتاز با ارائه فاکتور و قبض شرکت پست بر اساس تعرفههای شرکت پست و طبق قوانین و دستورالعمل های شرکت، پس از تایید خدمات پس از فروش به حساب مشتری واریز میشود.
· کالای خریداری شده را داخل کارتن جداگانهای قرار دهید و از نوشتن آدرس یا هر مورد دیگری روی بسته یا جعبه اصلی خودداری کنید.
· بسته
خود را به آدرس تهران- خیابان
ولیعصر-نرسیده به میدان منیریه-خیابان مقربی-پلاک70-واحد4 ارسال کنید.
کد پستی:1334963543
هزینه ارسال چطور محاسبه خواهد شد؟
- اگر ایراد فنی، وجود مغایرت فنی یا فیزیکی یا آسیب دیدگی ظاهری، به تایید راسپینا برسد ، هزینههای ارسال به عهده راسپینا است.
- برای واریز هزینه پست به حساب مشتری، قبض پستی با مهر شرکت پست باید همراه کالا به راسپینا ارسال شود.
- در صورت انصراف از خرید، یا تایید نشدن ایراد یا مغایرت توسط راسپینا ، هزینه ارسال و دریافت مجدد کالا، به عهده مشتری خواهد بود.
پس از رسیدن و دریافت کالا توسط راسپینا، روند رسیدگی به درخواست مشتری چگونه خواهد بود؟
- راسپینا
ایرادهای اعلام شده توسط مشتری را بررسی و کنترل میکنند. اگر ایراد، مغایرت یا
آسیب دیدگی توسط راسپینا تایید شود، کالا تعویض خواهد شد
و یا مشتری میتواند کالای خود را با مدل دیگری جایگزین کند. لازم به ذکر است که
تعویض کالا منوط و مشروط به موجود بودن کالا در انبار شرکت است. اگر در زمان
رسیدگی و طی مراحل تست کارشناسی و اقدامات لازم برای تعویض کالا، موجودی آن به
اتمام برسد؛ راسپینا بنا به انتخاب مشتری کالای دیگری را ارسال میکند و یا وجه
کالای مرجوعی را به حساب مشتری واریز میکند. بدیهی است که در صورت انتخاب کالای
دیگر، تفاوت قیمت کالای جدید با کالای مرجوعی ( مبلغ درج شده در فاکتور) محاسبه
و قبل از ارسال تسویه میشود. برای کالای گرانتر، مشتری تفاوت را پرداخت میکند و
برای کالای ارزانتر، راسپینا تفاوت را به حساب مشتری واریز میکند.
- اتمام
موجودی کالا و یا تغییرات قیمت کالا در مراحل تعویض و مرجوعی، به هیچ عنوان حقی را
برای مشتری ایجاد نمیکند و راسپینا در قبال تهیه همان کالا و یا تغییرات قیمت
کالا هیچگونه تعهدی نداشته وفقط تعهد بازپرداخت وجه کالا ( درج
شده در فاکتور) به مشتری را میپذیرد.
- پس از
دریافت و پذیرش کالا توسط راسپینا ، بسته به نوع محصول و مشکل اعلام شده توسط
مشتری، تست و اعلام نظر نهایی کارشناسان خدمات پس از فروش، بین 24 تا 48 ساعت کاری
زمان خواهد برد.
زمان
اعلام نظر کارشناسی برای تعویض کالا 24 الی 48 ساعت در نظر گرفته شده است، ولی
خدمات پس از فروش تمام تلاش خود را بکار خواهد بست تا سرعت تست و کارشناسی را
افزایش داده، در کوتاه ترین زمان ممکن به نیاز مشتریان محترم پاسخ دهد.
- از
هنگامی که وضعیت کالا در واحد خدمات پس از فروش، مشخص شود، اگر نیاز به استرداد
وجه باشد، حداکثر تا 48 ساعت کاری مبلغ به حساب مشتری واریز خواهد شد.
- ملاک
عمل و اقدام شرکت، نظر کارشناسان راسپینا است.